Reshift behövde göra en total rebrandning av ditt varumärke vilket inkluderande allt från att göra om logotypen till att producera hemsida, ta fram passande bildmaterial och guidelines för varumärket.
Quma byggde en profil som passar Reshifts verksamhet och det som de vill utstråla, på ett sätt som är skalbart och enkelt att arbeta med.
Vi älskar att bygga brand identity från grunden och ta fram det som våra kunden behöver för en tydlig profilering! Allt från att välja rätt bilder, till typsnitt och tonalitet.
Ofta är less is more helt rätt väg att gå, och för Reshift behövde vi göra en mix av just enkelhet och en varumärkesidentitet som sticker ut.
Målet var att göra hemsidan lätt att navigera, lätt att läsa och förstå samtidigt som den skulle kännas intressant och välkomnande. För att uppnå detta blir en tydlig varumärkesidentitet viktig – allt från vad färgerna, typsnittet och bilderna signalerar.
Är du ute efter ett nytt helhetskoncept eller en rebrandning av ett befintligt varumärke?
Vi på Quma hjälper dig med att utveckla ditt varumärke och finns med varje steg från idé till färdigt paket.