Ads

Säkra din synlighet där dina kunder är!

Vi skräddarsyr Ads-strategier via Google och sociala medier för er unika verksamhet – för just era unika kunder.

Med effektiva annonser och sökordsoptimering av er webbplats ser vi till att ni får det som ger resultat: mer trafik, starkare leads och ökad konvertering.

Kontakta oss redan idag för att se hur vi kan stärka er närvaro, och komma steget före konkurrensen.

SEO

Sökmotoroptimering (SEO) är avgörande på nätet. Det är skillnaden mellan att nå rätt målgrupp och ranka i topp – eller att inte synas alls.

Våra SEO-experter använder de senaste verktygen och mer än 10 års erfarenhet för att ta din SEO till nästa nivå.

Det gör att vi kan erbjuda SEO där vi strategiskt skapar, publicerar och följer upp – så att du kan fokusera på din verksamhet, och det du gör bäst.

SEO

Search Engine Optimization - vad är det?

Visste du att 68% av svenska internetanvändare börjar sin resa med en Google-sökning? Att finnas där kunden är, vid rätt tillfälle och målgrupp, är livsavgörande i vårt digitala landskap.
 

SEO, eller sökmotoroptimering, handlar om att göra din närvaro på nätet synlig – och lätt för dina kunder att hitta.

Din webbplats har mjuka och hårda värden som Google och andra sökmotorer lyfter fram (eller förpassar) i sökresultaten. Tack vare vår beprövade SEO-strategi kan vi stärka er närvaro, locka mer trafik till er webbplats och föra fram ert varumärke i rätt kanaler.

Quma & SEO. Fotot är taget ovanifrån Elin på Quma håller en hand på datormusen och den andra på laptopen. Bilden är dekorerad med färgglada klumilurer.

SEO i siffror

Quma & SEO. Ett cirkeldiagram som visar att 68%. 68 % av alla internetanvändare inleder med att använda en sökmotor.

68 % av alla internetanvändare inleder med att använda en sökmotor.

Quma & SEO. Ett cirkeldiagram som viasr 58%

53 % av all trafik som webbsidor får kommer från sökmotorer, alltså från organisk trafik.

Quma & SEO. Ett cirkeldiagtam som visar 0,8%

Det är endast 0,8 % av alla sökare som bläddrar till andra sidan sökresultaten.

Mer intressant statistik gällande SEO kan du läsa om här

Varför ska du

satsa på SEO?

När man pratar SEO pratar man i regel om tre olika delar: On-page, Off-page och teknisk SEO. 

Teknisk SEO handlar om tekniska saker (surprise!). Tekniska saker som att din webbplats är säker, snabb, tillgänglig och responsiv för att nämna några.

On-page SEO är det som händer din sida. Har du rätt nyckelord, var placerar du dessa, är dina bilder sökoptimerade, är ditt innehåll relevant osv.

Off-page är det som händer utanför din webbplats. Det kan bland annat vara hur du arbetar med sociala media och hur det arbetet driver trafik in till din webbplats. Men även hur andra driver trafik till din webbplats (länkar till dig).

En bra webbplats är en levande plats. Den bör kontinuerligt uppdateras, och det gäller även ditt SEO-arbete.

Sökmotorernas algoritmer ändras. Google blir smartare. Vi människor förändras, likaså våra beteenden.  Det som fungerade igår är inte en garanti för morgondagen. Det gäller att ständigt ha örat mot marken – och att satsa på det som ger bäst resultat just nu.

Att “bli klar” med ditt SEO-arbete händer med andra ord inte. 

Det är en ständigt pågående process som måste vårdas, annars är det risk att placeringar och framgångar går förlorade. Därför sätter vi upp tydliga delmål, milstolpar och utvecklingspunkter. 

Vi ser helt enkelt till att din SEO alltid har bästa möjliga förutsättningar – nu och i framtiden.

Här kan du hitta svar på

vanliga SEO-frågor

SEO (Sökmotoroptimering) handlar om att göra din webbplats synlig och enkel att hitta på sökmotorer till exempel Google.

Det är viktigt eftersom det hjälper dig att ranka högre i sökresultaten, öka din webbplats trafik och öka din online-närvaro.

Kvalitet på innehållet, länkar, hur snabbt din webbplats laddas, om den är mobilvänlig bara för att nämna några.

Vi analyserar din webbplats och skapar en strategi som passar dina specifika behov och mål.

Hur lång tid det tar att se resultat varierar på olika faktorer, bland annat vad för konkurrens det är i din bransch och på ditt nyckelord. I regel går det att se betydande förbättringar inom några månader, men det kan ta längre tid för vissa sökord och branscher.

Betald trafik uppnås genom att köpa annonser på sökmotorer eller andra plattformar. Den organiska trafiken kommer till din webbplats genom att den naturligt rankar i sökresultaten. 

Båda typerna är viktiga, men organisk trafik har ofta högre förtroende bland användare.

Vi anpassar arbetet efter behov och resurser. Men exempel på några verktyg som kan användas. för att mäta och följa upp resultat är Google Analytics, Google Search Console, och SEMrush.

SEO (Search Engine Optimization) och SEM (Search Engine Marketing) är två olika metoder för att öka synligheten för din webbplats på sökmotorer som Google. SEO handlar om att gratis få din webbplats att synas högt upp i Google. SEM handlar om att betala för att visas i annonser på Google.

SEO-copy är konsten att skriva både läsvänligt, engagerande och optimerat för sökmotorer.

Det finns ingen strikt optimal längd för SEO-innehåll, eftersom det varierar beroende på ämne, syfte och målgrupp. Generellt sett är det dock en bra idé att sträva efter att skapa innehåll som är tillräckligt omfattande för att svara på användares frågor och behov. Det kan innebära kortare artiklar på 500 ord eller längre innehåll som sträcker sig över flera tusen ord om ämnet kräver det. Viktigare än längden är kvaliteten och relevansen av innehållet.

Ads

Annonsering behöver inte vara tråkigt eller svårt. Men det gäller att annonsera rätt – och att hitta balansen mellan budskap, underhållning och sälj.

Mer än någonsin kräver dagens Ads-marknad en fingertoppskänsla över vad som funkar (och inte funkar). Dåliga annonser, Ads och sociala medier riskerar att sänka ditt varumärke, snarare än att stärka det. Det är där vår erfarenhet kommer in i bilden.
 
Genom att prata direkt till din målgrupp på kreativa sätt skapar vi annonser som berör och konverterar.
 
Hör av dig, så skapar vi Ads som frontar och engagerar – oavsett kanal eller plattform.

Ads hjälper dig att

Generera leads & att växa

En investering i ads kan hjälpa dig att sticka ut i informationsbruset och på så sätt få fler att upptäcka ditt företag och dina tjänster.

Att använda annonsering som en del av din marknadsföringsstrategi hjälper dig att nå ut till din målgrupp, öka varumärkesmedvetenhet, generera försäljning och bygga långsiktiga relationer med kunder.

Fyra fördelar med att använda annonsering

Genom att rikta annonser till din målgrupp och uppmuntra eller locka med förmåner kan du öka sannolikheten för att din målgrupp genomför önskade handlingar, såsom att köpa en produkt, registrera sig för en tjänst eller ladda ner en app.

En fördel med annonsering är att den ger möjlighet att mäta och analysera resultaten av kampanjer. Genom att använda olika analysverktyg kan ditt företag få insikter om annonsens prestanda, kundreaktioner och avkastning på investeringen. Detta gör det möjligt att optimera annonserna och fatta informerade beslut om marknadsföringsbudgeten.

Med annonsering kan ditt företag differentiera sig från dina konkurrenter och öka din konkurrenskraft. Genom att synas på rätt plats och vid rätt tidpunkt kan ditt företag ta en framträdande position i dina kunders medvetande och öka chanserna att bli valda över dina konkurrenter.

Annonsering ger dig möjlighet att nå en specifik målgrupp som är relevant för ditt företags produkter eller tjänster. Genom att använda olika segmenteringskriterier, såsom demografi, intressen, beteenden och geografisk plats, kan annonser skräddarsys och levereras till de människor som är mest benägna att vara intresserade av ditt företag.

Så här går det till

Utforma en strategi

Utifrån dina målsättningar målgrupp och marknad utformar vi en strategi.

Implementering av plan

Nu är det dags att bygga upp dina  kampanjer. Vi sätter upp konton, spårning, skapar annonser. Allt enligt best practises. 

Optimera

Nu är det dags att börja bevaka och analysera datan som kommer in. Det gör vi kontinuerligt allt eftersom mer data samlas in.

Datan ger oss insikter som möjliggör att utföra justeringar för att förbättra resultatet.

Utvärdera

Med jämna mellanrum tar vi ett steg bak, analyserar vår utveckling, delar rapporter och överväger ändringar till strategin. Allt för att kunna förbättra resultatet.

Say hello!

Vill du snacka SEO, copy eller foto & film? Eller vill du mjukstarta med en kaffe? Helt ok, vi älskar fika!

Say hello så styr vi upp något.